Kur’an-ı Kerim’in Bakara Suresinde 246-251 arasındaki ayetlerinde İsrailoğulları ile ilgili bir kıssa anlatılır. Kıssada İsrailoğulları, peygamberlerinden kendilerine düşman olan kavimle mücadele için kendilerine bir komutan tayin edilmesini ister. Allah, peygamberine onların başına Talut’u atamasını emreder. Fakat İsrailoğulları bu tayinden memnun kalmazlar. Onlara göre Talut komutanlığa layık değildir. Bu karara itiraz ederler. Talut’un hükümdarlığının delili ise Ahit sandığı ve Sekinet’tir. Talut ve ordusu düşman kavme karşı yola çıkarlar. Yolda önlerine çıkan bir nehirden bir avuçtan fazla su içmemeleri emredilmiştir. Ordunun az bir kısmı hariç bu sudan doyuncaya kadar içtiler. Düşman ordusuna karşılaştıklarında Talut’un ordusundakilerin mecali kesildi. İçlerinden pek azı ise ayakta kaldı. Allah’a tevekkül ederek, Allah’tan yardım istediler. Kılıçlarını kuşandılar. Kur’an-ı Kerim’in bildirdiğine göre ise Hz. Davut, Calut’u öldürdü.
Tevrat’a göre ise düşman kavim Filisti adıyla bilinmektedir. Bugünkü Filistin ahalisinin ataları olup Girit bölgesinden Ege göçleri ile gelmişlerdir. Kuran’da Calut ismiyle anılan karakter Tevrat’ta Golyat ismiyle anılmaktadır. İri cüsseli ve yenilmez bir savaşçı olarak tasvir edilen Golyat’ın karşısına 40 gün boyunca kimse çıkamaz. En sonunda genç yaştaki Hz. Davut, Golyat’ı sapanı ile attığı taşla alnının ortasından vurur. Golyat taşı yiyince yere yıkılır. Savaş Talut’un yanında kalan ve nehirden bir avuçtan fazla su içmeyenlerin yani muttakilerin olmuştur.
Yukarıda bahsedilen Kur’an kıssası ve Tevrat haberleri günümüzün Filistin- İsrail meselesinde de sembol olarak kullanılmaktadır. O günün mazlumları Müslümanlar Golyat’ı nasıl sapandan çıkan taşla devirmişlerse bugünün Müslümanları da aynı sembolü kullanmaktadırlar. Nitekim Filistinlilerin Siyonistlere karşı taş ve sapanla saldırmalarının nedeni budur. Bugünün mazlumu Filistinliler bugünün Golyat’ı ise Siyonistlerdir. Bugünün Davutları ise Filistinli Müslüman gençler arasında amel ve iman yönüyle yetişmektedirler. Sapanlarını ise Golyat’a karşı doğrultmuşlardır. Zalim ve mazlum isim değiştirse de hakikat nitelik değiştirmemektedir. Zafer bir avuç su içenlerin yani şahadeti dünyalıktan daha çok arzulayanların olacaktır. Rabbim yolumuzu Sırat-ı Müstakim’inden ayırmasın.