Şeker 20 sıra yükseldi

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 06.07.2013 - 18:57, Güncelleme: 06.01.2023 - 07:46
 

Şeker 20 sıra yükseldi

Fortune Türkiye Dergisi’nin, Türkiye’nin net satışlara göre en büyüklerinin sıralandığı ilk 500 listesi yayınlandı. Konya Şeker 70’nci sıraya yükseldi.
  Konya Şeker listede ilk 100’de 20 sıra birden ilerleyerek 70’nci sıraya yükseldi. Fortune Türkiye Dergisi Enformasyon Derecelendirme ve Danışmanlık hizmetleri veren Finar’ın katkılarıyla yaptığı çalışmayı tamam-layarak Türkiye’nin net satışlara göre en büyükle-rinin sıralandığı “Fortune 500” listesini yayınladı.   Sektörler bazında Fortune 500 net satış gelirlerinden en yüksek payı yüzde 17,4'le petrol ve türevleri üretim ve dağıtım sektörü alırken, bunu yüzde 13'le enerji sektörü takip etti. Sektör payları sırlamasında yüzde 5,7'yle metal döküm sektörü üçüncü sırada yer alırken listenin ilk 100 ünde gıda sektöründen Konya Şeker ile birlikte aralarında Türk Şeker, Coca Cola, Ülker, Eti, Sütaş ve Banvit’in de bu-lunduğu 9 şirket yer aldı. 2011 yılındaki 1 milyar 220 milyon liralık cirosunu yüzde 21,1 oranında arttıran ve 2012 yılında 1 milyar 478 milyon liralık net satış gerçekleştiren Konya Şeker bir önceki yıla göre 20 sıra birden yükselirken, listenin ilk 100’ünde yer alan tek kooperatif şirketi oldu. Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin toplam istihdamı bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 6’lık artışla 974.654’e çıkarken Konya Şeker’in aynı dönemdeki doğrudan istihdam artış oranı bu rakamı 6’ya katlayarak yüzde 38.3 olarak gerçekleşti. YERİMİZ İLK 50’DİR Konya Şeker’in 2012 yılında sergilediği satış performansıyla Fortune 500 listesinde 20 sıra birden yükselmesini değerlendiren Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk: “Bu rakam sadece grup şirketlerimizden ve grubumuzun amiral gemisi Konya Şeker’in sıralama-sıdır. Bizim grubumuzun diğer şirketleri de düşünüldüğünde gerçek yerimiz ilk 50’dir” dedi. Konya Şeker’in son yıllarda iş dünyasına yönelik yapılan bütün araştırmalarda, yayınlanan bütün istatistiklerde öne fırladığını belirten Konuk, bunun hem gurur verici olduğunu hem de Konya Şeker’deki hareketliliği, organik, sürekli ve sürdürülebilir büyümeyi tescillediğini vurgulayarak, “Bizim sıralamalarda, istatistiklerde, iş dünya-sında yapılan araştırma-larda öne çıkmak gibi bir kaygımız, derdimiz yok. Bizim işimiz üretim. Bizim işimiz yatırım. Biz işimize odaklanıyoruz, her yıl bir önceki yıla göre daha çok yatırım yapıyoruz, daha çok üretim gerçekleş-tiriyoruz. Bunun doğal sonucu da rakamlara yansıyor reel ekonomideki gayretimiz araştırmalarda rakamlardaki değişimle görünüyor. Çeşitli kurum-ların değişik zamanlarda yayınladığı araştırmalarda 20 sıra, 25 sıra yüksel-mekten daha çok mutlu eden, daha çok bizi heye-canlandıran husus o araştırmalardaki detay-lardır. Mesela geçtiğimiz yıl Fortune 500’de yer alan Türkiye’nin 500 dev şirketinin toplam istihdamı 2011 yılına göre %6 artmış, Konya Şeker’in sağladığı doğrudan istihdam artışı ise sadece bir senede %38.3 olarak gerçekleşmiş. Yani istihdam sağlamada bu listede yer alan 500 şirkete göre birkaç adım daha hızlı koşmuş. Mesela bir önceki yıla göre Fortune 500’deki şirketlerin toplam cirosundaki artış %11,2 olmuş, Konya Şeker’in cirosu yüzde 21,1 artmış. Yani 500 büyüğün net satış ortalamasındaki artış oranını hemen hemen ikiye katlamış. Yani ortalamanın üzerinde performans sergilemiş, ortalamanın üzerinde büyümüş. Bu ve bunun gibi detaylar şirket olarak bizim devler arasında ve değişik sektörlerdeki şirketlere göre kendi performansımızı değerlendirmemizi, karşılaştırma yapmamızı sağlıyor. Eksiklerimizi görüp o eksikleri giderme fırsatını yakalıyor, yaptığımız iyi işleri görüp daha yüksek moralle daha iyisini yapmak için motivasyonumuzu katlayabiliyoruz. Kaldı ki bu araştırmaya yansımayan hususlar da var. Mesela Konya Şeker’in tek katkısı doğrudan istihdamdan ibaret de değil. Konya Şeker’in rakamlarındaki her değişim tarladaki istihdamın da artması anlamına geliyor, araziye de iş bulunduğunu gösteriyor. Konya Şeker’in daha çok üretmesi tarım sektörünün de daha çok üretmesi, ürettiğinden daha çok kazanması, refahtan daha çok pay alması anlamına geliyor” diye konuştu.   2012 yılı net satışlarına göre yapılan listenin ilk sırasında TÜPRAŞ yer alırken onu Petrol Ofisi ve TEDAŞ izledi. Şirketlerin 2012 yılı satışlarına göre yapılan listede yer alan 500 şirketin toplam satış rakamı 343 milyar 102 milyon dolar olarak gerçekleşti. Listenin ilk onundaki 7 şirket petrol ve enerji sektöründe faaliyet gösterirken geçtiğimiz yıl listenin 90’ncı sırasında yer alan Konya Şeker, ilk 100’de 20 sıra birden ilerleyerek 70’nci sıraya yükseldi.
Fortune Türkiye Dergisi’nin, Türkiye’nin net satışlara göre en büyüklerinin sıralandığı ilk 500 listesi yayınlandı. Konya Şeker 70’nci sıraya yükseldi.

Konya Şeker listede ilk 100’de 20 sıra birden ilerleyerek 70’nci sıraya yükseldi. Fortune Türkiye Dergisi Enformasyon Derecelendirme ve Danışmanlık hizmetleri veren Finar’ın katkılarıyla yaptığı çalışmayı tamam-layarak Türkiye’nin net satışlara göre en büyükle-rinin sıralandığı “Fortune 500” listesini yayınladı.

 

Sektörler bazında Fortune 500 net satış gelirlerinden en yüksek payı yüzde 17,4'le petrol ve türevleri üretim ve dağıtım sektörü alırken, bunu yüzde 13'le enerji sektörü takip etti. Sektör payları sırlamasında yüzde 5,7'yle metal döküm sektörü üçüncü sırada yer alırken listenin ilk 100 ünde gıda sektöründen Konya Şeker ile birlikte aralarında Türk Şeker, Coca Cola, Ülker, Eti, Sütaş ve Banvit’in de bu-lunduğu 9 şirket yer aldı.

2011 yılındaki 1 milyar 220 milyon liralık cirosunu yüzde 21,1 oranında arttıran ve 2012 yılında 1 milyar 478 milyon liralık net satış gerçekleştiren Konya Şeker bir önceki yıla göre 20 sıra birden yükselirken, listenin ilk 100’ünde yer alan tek kooperatif şirketi oldu.

Fortune 500 listesinde yer alan şirketlerin toplam istihdamı bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 6’lık artışla 974.654’e çıkarken Konya Şeker’in aynı dönemdeki doğrudan istihdam artış oranı bu rakamı 6’ya katlayarak yüzde 38.3 olarak gerçekleşti.

YERİMİZ İLK 50’DİR

Konya Şeker’in 2012 yılında sergilediği satış performansıyla Fortune 500 listesinde 20 sıra birden yükselmesini değerlendiren Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk: “Bu rakam sadece grup şirketlerimizden ve grubumuzun amiral gemisi Konya Şeker’in sıralama-sıdır. Bizim grubumuzun diğer şirketleri de düşünüldüğünde gerçek yerimiz ilk 50’dir” dedi.

Konya Şeker’in son yıllarda iş dünyasına yönelik yapılan bütün araştırmalarda, yayınlanan bütün istatistiklerde öne fırladığını belirten Konuk, bunun hem gurur verici olduğunu hem de Konya Şeker’deki hareketliliği, organik, sürekli ve sürdürülebilir büyümeyi tescillediğini vurgulayarak, “Bizim sıralamalarda, istatistiklerde, iş dünya-sında yapılan araştırma-larda öne çıkmak gibi bir kaygımız, derdimiz yok. Bizim işimiz üretim. Bizim işimiz yatırım. Biz işimize odaklanıyoruz, her yıl bir önceki yıla göre daha çok yatırım yapıyoruz, daha çok üretim gerçekleş-tiriyoruz. Bunun doğal sonucu da rakamlara yansıyor reel ekonomideki gayretimiz araştırmalarda rakamlardaki değişimle görünüyor. Çeşitli kurum-ların değişik zamanlarda yayınladığı araştırmalarda 20 sıra, 25 sıra yüksel-mekten daha çok mutlu eden, daha çok bizi heye-canlandıran husus o araştırmalardaki detay-lardır. Mesela geçtiğimiz yıl Fortune 500’de yer alan Türkiye’nin 500 dev şirketinin toplam istihdamı 2011 yılına göre %6 artmış, Konya Şeker’in sağladığı doğrudan istihdam artışı ise sadece bir senede %38.3 olarak gerçekleşmiş. Yani istihdam sağlamada bu listede yer alan 500 şirkete göre birkaç adım daha hızlı koşmuş. Mesela bir önceki yıla göre Fortune 500’deki şirketlerin toplam cirosundaki artış %11,2 olmuş, Konya Şeker’in cirosu yüzde 21,1 artmış. Yani 500 büyüğün net satış ortalamasındaki artış oranını hemen hemen ikiye katlamış. Yani ortalamanın üzerinde performans sergilemiş, ortalamanın üzerinde büyümüş. Bu ve bunun gibi detaylar şirket olarak bizim devler arasında ve değişik sektörlerdeki şirketlere göre kendi performansımızı değerlendirmemizi, karşılaştırma yapmamızı sağlıyor. Eksiklerimizi görüp o eksikleri giderme fırsatını yakalıyor, yaptığımız iyi işleri görüp daha yüksek moralle daha iyisini yapmak için motivasyonumuzu katlayabiliyoruz. Kaldı ki bu araştırmaya yansımayan hususlar da var. Mesela Konya Şeker’in tek katkısı doğrudan istihdamdan ibaret de değil. Konya Şeker’in rakamlarındaki her değişim tarladaki istihdamın da artması anlamına geliyor, araziye de iş bulunduğunu gösteriyor. Konya Şeker’in daha çok üretmesi tarım sektörünün de daha çok üretmesi, ürettiğinden daha çok kazanması, refahtan daha çok pay alması anlamına geliyor” diye konuştu.

2012 yılı net satışlarına göre yapılan listenin ilk sırasında TÜPRAŞ yer alırken onu Petrol Ofisi ve TEDAŞ izledi. Şirketlerin 2012 yılı satışlarına göre yapılan listede yer alan 500 şirketin toplam satış rakamı 343 milyar 102 milyon dolar olarak gerçekleşti. Listenin ilk onundaki 7 şirket petrol ve enerji sektöründe faaliyet gösterirken geçtiğimiz yıl listenin 90’ncı sırasında yer alan Konya Şeker, ilk 100’de 20 sıra birden ilerleyerek 70’nci sıraya yükseldi.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve seydisehirinsesi.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.