Marka Şampiyonu Konya’dan çıktı
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından Ekonomi Bakanlığı’nın desteğinde, bu yıl 3’üncüsü düzenlenen ve 4 Aralık Perşembe günü başlayan Türkiye İnovasyon Haftasında İnovasyon Şampiyonları ödüllerini Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun elinden aldı.
Bu sene Hollandanın da partner ülke olarak yer aldığı ve 6 Aralık cumartesi günü sona erecek etkinliğin ikinci gününde inovalig çerçevesinde yaptıkları yeniliklerle ülke ekonomisine katkıda bulunanlara inovasyon şampiyonluğu ödülleri verildi.
Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun konuşması sonrası Türkiye’nin inovasyon şampiyonları sahneye tek tek davet edilirken, ödüllerini bizzat Başbakan Davutoğlu’nun elinden aldılar. İnovasyon Haftası çerçevesinde AR-GE, Tasarım, Girişim, Müşteri Odaklı Hizmet, Markalaşma gibi dallarda ödül dağıtılırken 2014 yılında Türkiye’nin marka geliştirme şampiyonu Konya Şeker oldu. Konya Şeker’in marka şampiyonluğu ödülünü Başbakan Davutoğlu, Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk’a verdi. Başbakan Davutoğlu, ödülü verirken Başkan Konuk’a Konya’dan bir şirketin marka şampiyonluğunu almasından ayrıca gurur duyduğunu söyledi. Marka şampiyonluğu ödülünü Davutoğlu’nun elinden alan Pankobirlik Genel Başkanı Recep Konuk ödül töreni sonrası yaptığı değerlen-dirmede Konya’nın yıldızının parladığını ve bu ödülün o gelişen ekonominin bir yansıması olduğunu vurguladı. Son 10 yılda Konya’nın ihracatının 10 kat arttığını belirten Başkan Konuk, özetle şunları söyledi;
“Konya 172 ülkeye 104 çeşit ihracat gerçekleştiren bir ekonomiye sahip. Konya dünün içe kapanmış Konya’sı değil. Büyük hedefleri olan, kendi hedefleri ile ülkemizin 2023 hedeflerini entegre etmiş, 2023 vizyonu çerçevesinde kendi rolünü belirlemiş bir Konya var. Konya düne göre daha çok patent tescil ettiren, daha çok ve daha özgün endüstriyel tasarım gerçekleştiren yenilikçi ve dinamik bir ekonomiye sahip. Konya Sanayisi marka tescilinde de, endüstriyel tasarımda da, faydalı model üretiminde de, patent başvurusunda da ülkemizde ya ilk beşte ya ilk altıda. Bu şunun göstergesi; Konya, Konya dışındaki pazarlarda da, yurt dışı pazarlarda da büyümek, dış pazarlardaki büyük pastadan pay almak istiyor. Bunda da son derece başarılı. Konya Şeker’de bu yükselen ekonominin en etkin aktörlerinden biri. Konya Şeker büyümek isteyen, dış pazarlardan daha fazla pay almak isteyen Konya ekonomisinin yüzü, yüz akı. Dış pazarlardan daha fazla pay almak, ürettiğiniz ürünün ticari itibarını kuvvetlendirmek, yaptığınız ticarete istikrar kazandırmak, katma değerli alanlarda sürekli ve sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için markalaşmak, kendi marka ve markalarınızı oluşturmak zorundasınız. Konya Şeker Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından 2014 yılının marka geliştirme şampiyonu seçildi. Bu Konya Şeker’in üretim altyapısındaki genişlemenin ve ürün portföyünün hızla çeşitlenmesinin tabii bir sonucudur. Sadece 10 yıl önce kristal şekerden başka üretimi olmayan Konya Şeker bugün 1.000 kalemin üzerinde ürününü üst markalarının yanı sıra yüzlerce alt marka altında ambalaj içine sokmayı başarmış bir kurumdur. Gıda sektörünün en genç markası olmasına rağmen, hem ürün çeşitliliğini hem de pazar payını en hızlı genişleten Torku sadece ülkemizin değil dış pazarlarında yükselen yıldızıdır. Bu ödül bizim şevk ve azmimizi arttırmış, heyecanımıza heyecan katmıştır. Hele bu ödülü bir Konyalı olarak Konyalı bir Başbakanın elinden almak bizi daha da gururlandırmıştır. Siyasetin zirvesine bir yıldız çıkaran Konya’ya ekonominin zirvesine yıldız bir marka yerleştirmek, Konya ekonomisini ekonominin zirvesine de taşımak yakışır. İnşallah Konya, siyasetin zirvesinden yayılan ışıkla ekonomide de daha hızlı ilerleyecek, daha hızlı koşacak, ülkemiz 2023 hedeflerini gerçekleştirirken bu vizyona en büyük katkı Konya’dan gelecek. Gelecek senin Konya, sahne senin Konya.”